
Algemene Voorwaarden
1. Bedrijfsgegevens
1.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van KSC Telecom, onderdeel van KSC Satcom B.V., gevestigd aan Jan van Eijckgracht 28, 5643 TA Eindhoven, Nederland.
1.2 KSC Satcom B.V. is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 94535132, BTW-nummer NL866812660B01.
1.3 Waar in deze voorwaarden “KSC Telecom” wordt genoemd, wordt KSC Satcom B.V., handelend onder de naam KSC Telecom, bedoeld.
2. Diensten en Leveringen
2.1 KSC Telecom levert werktelefoons met internetabonnementen, bijbehorende accessoires en onderhoudsdiensten.
2.2 KSC Telecom levert zowel hardware (mobiele toestellen en accessoires) als telecomdiensten (internetabonnementen).
2.3 Alle aanbiedingen en prijzen zijn vrijblijvend en kunnen worden gewijzigd, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
3. Contracten
3.1 Alle overeenkomsten voor telecomabonnementen worden aangegaan voor een minimale duur van twaalf (12) maanden.
3.2 Contracten worden na afloop van de initiële periode stilzwijgend verlengd met telkens twaalf (12) maanden, tenzij de klant uiterlijk drie (3) maanden voor het einde van de lopende periode schriftelijk opzegt.
3.3 Mobiele toestellen en accessoires worden volledig vooraf betaald.
3.4 Internetabonnementen worden maandelijks gefactureerd.
4. Betalingsvoorwaarden
4.1 Facturen dienen te worden voldaan binnen veertien (14) dagen na factuurdatum.
4.2 Bij niet-tijdige betaling is de klant van rechtswege in verzuim en kan KSC Telecom herinneringskosten en, indien nodig, incassokosten in rekening brengen.
4.3 KSC Telecom behoudt zich het recht voor de dienstverlening tijdelijk op te schorten totdat volledige betaling is ontvangen.
5. Levering en Gebruik
5.1 De klant is verantwoordelijk voor het zorgvuldig gebruik van de door KSC Telecom geleverde hardware en diensten.
5.2 Eigendom van geleverde hardware gaat pas over op de klant na volledige betaling.
5.3 Het is de klant niet toegestaan de diensten van KSC Telecom te gebruiken voor illegale activiteiten, fraude, spam of andere handelingen die de werking van het netwerk of diensten van KSC Telecom of derden verstoren.
6. Onderhoud en Beschikbaarheid
6.1 KSC Telecom streeft naar een zo hoog mogelijke beschikbaarheid van haar diensten, maar garandeert geen ononderbroken of foutloze werking.
6.2 Tijdens gepland onderhoud kunnen de diensten tijdelijk niet beschikbaar zijn. KSC Telecom zal dit waar mogelijk tijdig communiceren en zoveel mogelijk buiten kantooruren uitvoeren.
7. Netwerk en Nooddiensten
7.1 KSC Telecom levert haar diensten mede via netwerken van derde partijen. KSC Telecom is niet aansprakelijk voor storingen of beperkingen veroorzaakt door deze netwerken.
7.2 KSC Telecom kan niet garanderen dat toegang tot noodnummers, waaronder 112, in alle gevallen mogelijk is. De klant dient altijd alternatieve communicatiemiddelen beschikbaar te hebben.
8. Fair Use Policy
8.1 KSC Telecom hanteert een Fair Use Policy. Indien het gebruik van de klant significant afwijkt van het normale gebruik binnen vergelijkbare contracten, is KSC Telecom gerechtigd dit gebruik te beperken, extra kosten in rekening te brengen of de overeenkomst te beëindigen.
9. Aansprakelijkheid
9.1 KSC Telecom spant zich in om haar diensten zorgvuldig en betrouwbaar te leveren. Desondanks is KSC Telecom niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit landelijke netwerkstoringen, overmacht, storingen bij toeleveranciers of andere externe factoren.
9.2 Indien KSC Telecom toch aansprakelijk is, is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door de klant voor de betreffende dienst in de laatste factuurperiode is betaald, met een absoluut maximum gelijk aan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering van KSC Telecom wordt uitgekeerd.
9.3 KSC Telecom is niet aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst of gemiste besparingen.
9.4 De klant blijft zelf verantwoordelijk voor het nemen van redelijke maatregelen om schade te voorkomen of te beperken, zoals het hebben van alternatieve communicatiemiddelen bij uitval.
10. Overmacht
10.1 KSC Telecom is niet gehouden enige verplichting na te komen indien zij daartoe wordt verhinderd door overmacht.
10.2 Onder overmacht wordt verstaan: storingen in de elektriciteitsvoorziening, internet- of telecomstoringen, storingen bij leveranciers, natuurrampen, pandemieën, overheidsmaatregelen, oorlog, werkstakingen of andere omstandigheden waarop KSC Telecom geen invloed heeft.
11. Beëindiging en Opschorting
11.1 KSC Telecom is gerechtigd de levering van diensten op te schorten of te beëindigen in geval van misbruik, fraude, wanbetaling of overtreding van wet- en regelgeving door de klant.
11.2 Opschorting of beëindiging ontslaat de klant niet van zijn betalingsverplichtingen voor reeds geleverde diensten en producten.
12. Wijziging van Voorwaarden en Diensten
12.1 KSC Telecom behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden en/of de inhoud van haar diensten en tarieven te wijzigen.
12.2 Wijzigingen worden ten minste één (1) maand voor inwerkingtreding bekendgemaakt aan de klant. Indien de klant niet akkoord gaat met een wijziging, kan de klant de overeenkomst schriftelijk beëindigen met inachtneming van de opzegtermijn.
13. Toepasselijk Recht
13.1 Op deze overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
13.2 Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar KSC Telecom is gevestigd.
